LA CLASSE DE KANDINSKY (1-2 anys)

 
 Ja ha passat pràcticament un trimestre des que vam començar l'escola. Som al desembre i hem viscut moltes experiències junts, ja coneixem les rutines de l'escola, a la nostra mestra, i mica en mica gràcies a les interaccions amb els adults de l'escola i el seu afecte, confiem més en les nostres capacitats i possibilitats.
Ja sabem que vosaltres pares i mares també hi confieu, però incidim en el respecte als processos evolutius de cada nen i nena, no cal avançar etapes, tots arribaran a caminar, tots parlaran.... tingueu paciència.
 
Us recordem que mica en mica hem d'anar avançant en quan a la introducció dels aliments a trossos i els límits. Comencem a adonar-nos de la resposta dels adults i cal que definim mica en mica i amb afecte allò que decideix l'adult i allò que l'infant està preparat per decidir. A vegades no ens adonem que el nen o la nena no esta preparat per triar que ha de fer en determinades circumstàncies,  li cal l'acompanyament de l'adult i la seguretat que aquest proporciona.
 
 
_______________________________________
 
 
SOM EL GRUP DE KANDISNKY, ELS MITJANS DE L'ESCOLA





Són els mitjans de l'escola i tenen entre 1-2 anys. Es troben en moments evolutius diferents ja que és un grup on generalment, es produeixen molts avenços a nivell motriu. Trobareu infants que ja caminen i alguns que es desplacen reptant o a quatre grapes. Mica en mica, a mesura que cadascú estigui preparat, aniran modificant postures i enfortint aquells músculs que intervenen en el desplaçament i que els facilitin l'evolució en aquest aspecte.
 
Comencen a tenir molta autonomia en molts aspectes, però això no vol dir que no necessitin de l'adult, del seu suport i acompanyament però cal deixar-lis espai i temps perquè cadascú adquireixi nous aprenentatges quan estigui preparats a nivell emocional, cognitiu i motriu.
 
Els espais a l'aula pretenen oferir llibertat als infants per accedir l'accés a les diferents propostes, per tant els materials han d'estar al seu abast i alçada.
 
Com saber que fan els infants cada dia?
 
Cada dia rebreu al vostre correu el diari electrònic de cada aula, format per imatges i algunes frases o paraules que recullen alguns moments o situacions del dia. Penseu que tot el que passa a l'escola al llarg del dia és educatiu, és profitós i ajuda als infants a conèixer-se a si mateixos, a identificar els seus límits, els seus neguits.... Per tant, no tots els moments es poden recollir, hi haurà situacions diferents, fotografies diferents que aniran canviant cada dia.
 
Com a arxiu fotogràfic tindreu accés al google fotos de l'escola i allà trobareu totes les fotos que fem al llarg del dia. 
 
 
 
 

 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada